De uitdaging
Een groot bedrijf met meerdere vestigingen is altijd in beweging. Het bestuur voelde de behoefte om vaker een plenaire update te geven over strategie, de mijlpalen, ontwikkelingen in de organisatie. Voorwaarde: iedereen dezelfde informatie op hetzelfde moment. Duidelijk en eenduidig. En ze wilden echt in gesprek met hun medewerkers, in plaats van alleen te zenden.
De oplossing
Samen met Baker Tilly hebben wij aan een format ontwikkeld voor een webinar. Medewerkers moesten online en live mee kunnen kijken en vragen kunnen stellen aan het bestuur waarop direct en live een antwoord gegeven wordt. Het programma duurt ongeveer een uur waarin telkens 4 à 5 inhoudelijke, maar ook luchtige onderwerpen voorbijkomen en waarbij verschillende programma-managers aanschuiven. WePower verzorgt eens per kwartaal de presentatie, en helpt met het uitwerken en aanscherpen van het draaiboek.
De resultaten
Het blijkt een zeer laagdrempelige manier te zijn om voeling te houden met de medewerkers. Doordat er anoniem vragen gesteld kunnen worden, weet iedereen vrij snel wat er leeft op de werkvloer. Het bestuur kan daar gelijk op inspringen. Meer dan de helft van het bedrijf kijkt de uitzendingen live. En een groot gedeelte bekijkt de uitzendingen achteraf.
Bovendien heeft dit concept ook erg goed gewerkt bij de implementatie van een grote verandering in de organisatie. Een speciale thema-uitzending werd op poten gezet, en daardoor werd ruis weggenomen.

